(قائم آل محمد)

پیامبر(ص) مـــیفرماید:مــــهدى از فرزنـــــــــدان مــــن است که چـــــــهره اش چـــون ستاره تــابان است .

(قائم آل محمد)

پیامبر(ص) مـــیفرماید:مــــهدى از فرزنـــــــــدان مــــن است که چـــــــهره اش چـــون ستاره تــابان است .

           بسم الله الرحمن الرحیم           

  السلام علیک یااباصالح المهدی ادرکنا  

 

http://www.kelishe.com/wp-content/uploads/2013/06/postcard-testimony-hazrat-ali-5.jpghttp://www.askquran.ir/gallery/images/13990/1_4yg35ux.jpghttp://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTMlqaMHAy_Icm-enW6g5xScIQa-aNXPF8yvpBWTvdtNYGcLIfUhttp://www.kelishe.com/wp-content/uploads/2013/06/postcard-testimony-hazrat-ali-5.jpg

در پس یک انتخاب از جهنم تا بهشت

شاید سیاهی شب دل شب را به سیاهی انداخته باشد.و شاید دوری ستارگان که موفق نشده تا از آن همه دوری و مسافت جز تلألوی اندکی از آن ها را دیده باشد. مگر می توان در پشته های تودرتوی تاریکی و ظلمت توقع دیدن در روز را داشت و آفتاب را لمس کرد. آن را که در روشنایی روز ره به بیراهه طی میکند امیدی به مقصد نیست. امّا گمشده ای در شب چو خورشید را ببیند ره یابد و صراط مستقیم پوید. نمیدانم شاید روز را هم چون شب می پنداشته و در سیاهی روان ره می سپرده. شوکی لازم بوده است که هوشیاریش را باز آرد. آنچه مهم است حصول نتیجه و نیل به مقصد است که پس از یافتن ره بکوشد که «او زیبا یافت و زیباتر رفت». مگر طی الارض ممکن نیست که در حالات معنوی و روحانی باشد. او به یک لحظه از قهقه ی جهنم به اعلای جنّت ره سپرد و در یک لحظه، دیدن خورشید را غنیمت شمرد و انتخابی دیگر کرد «انتخابی از جهنم تا بهشت» و چه نیکو تصمیم گرفت و چون حر بود و آزاده بود هیچ چیز نتوانست مانع اش شود.

نظر بدهید 

ای علی تو نشان هدایت این امتی؛ هر که تو را دوست بدارد ، رستگار شود و هر که تو را دشمن بدارد ، به هلاک افتد.    پیامبر اکرم (ص)

ولایت علی بن ابی طالب (ع) ولایت خدا و محبت او عبادت خدا و پیروی از او فریضه ای از جانب خدا است . پیامبر اکرم (ص)

هر که من مولای اویم پس علی مولای او است .  پیامبر اکرم (ص)

روز غدیر خم برترین عید امت من است .  پیامبر اکرم (ص)

خداوند پس از غدیر خم برای کسی حجت و عذری باقی نگذاشت .  حضرت فاطمه زهرا (س )
 

حسین بیشتر از آب تشنه لبیک بود افسو
س 
که به جای افکارش زخمهای تنش را نشانمان دادند و
 بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند


این قصابی به همه گوشت می‌دهد

صاحبان این مغازه هیچ نیازمندی را ناامید نمی‌کنند. مغازه‌ای قصابی که به سنت گذشتگان خود هنوز عمل می‌کنند.

به گزارش مهر، از این قصابی هیچکس دست خالی برنمی‌گردد. رسمی که از گذشته های دور سنت قصابی‌های ما بوده و قصابی امامی هم به این سنت پایبند است. «احمد امامی فرد» صاحب این مغازه پیرمردی 76 ساله است که شغل پدری او را به این حرفه کشانده است. پیرمردی مهربان و دوست داشتنی که تمام اهالی محل او را می‌شناسند و «علی ‌آقا» صدایش می‌کنند. 50 سالی می‌شود که در خیابان دهقان مغازه قصابی دارد و حالا علی آقا به رسم پدرش نمی گذارد مشتری دست خالی از مغازه بیرون برود؛ حتی  اگر گوشت خیلی گران باشد و پول مشتری خیلی کم. وی می گوید: « الان گوشت گران شده؛ اما اگر کسی وارد مغازه شود و مثلا کل پولش پنج هزار تومان باشد، به او گوشت می دهیم، حتی خودمان مقدار گوشت را بیشتر هم می‌‌کنیم.»

علی آقا آنقدر در محله معتبر است که خیرین هم پول هایشان را به او امانت می دهند تا گوشت صلواتی به نیازمندان بدهد و او هم حساسیت خاصی دارد در پخش کردن این گوشت‌های صلواتی و می گوید: «ما بیشتر با خیریه الجواد کار می‌کنیم. چون روزانه حداقل سه چهار نفری به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند چند ماه است گوشت نخورده‌ایم! ما بیشتر کمک‌هایمان را به خیریه می‌‌دهیم تا آن‌ها خودشان نیازمندان را شناسایی و گوشت‌ها را تقسیم کنند.»

خیریه الجواد متعلق به مسجد همین محله است که راه ارتباطی بین نیازمندان و کسبه است.

علی آقا از سال 82 همکاری‌ خود را با «محسن رسولی» آغاز می‌کند تا دو نفری این مغازه را بچرخانند. وقتی از او می‌پرسم که این رسم بین بقیه قصابان دیگر هم رواج دارد یا خیر با خنده می‌گوید: «اگر قصابی باقی مانده باشد!» آقای رسولی معتقد است که صنف قصابان سنتی رو به انقراض هستند و کم‌کم به کلی به فراموشی سپرده خواهند شد. دلیلش را هم می‌گوید: «این حرفه کار مشکل و با زحمتی است و جوان‌ها دیگر کمتر تمایل به آن نشان می‌دهند. مشتری‌ها هم بیشتر به گوشت‌های بسته‌بندی‌شده تمایل دارند.» وی  می‌گوید که این سنت بیشتر متعلق به هم‌سن‌وسال‌های علی‌آقاست تا جوان‌تر ها.

مشتری‌های که میان مصاحبه سر می‌زنند هم سندی می‌شوند بر اثبات ادعایمان. همه با لبخند و در گوشی می‌گویند: «کارشان خیلی درست است. جنس خوب دست مردم می‌دهند.»

ام رضا(ع) به آرایش زنان و آراستگی مردان

بر خلاف تصوری که اکثر مردم دارند اسلام آرایش را مخصوص زنان نمی داند و هر دو طرف یعنی هم زن و هم مرد را دستور داده است که خود را برای همسرشا ن آرایش کنند .البته باید دانست که مشی ائمه (علیهم السلام) بر اعتدال استوار است و همواره ما را از افراط و تفریط نهی کرده اند.